روانشناسی

معرفی بیماری های اعصاب و روان و روش صحیح درمان آنها

روانشناسی

معرفی بیماری های اعصاب و روان و روش صحیح درمان آنها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

رنگ زبان می تواند راهنمای ضروری برای بازگرداندن بدن به حالت سلامتی فرد باشد و کمک می کند که زندگی اش را بهبود بخشد. در این مطلب 20 رازی که زبان راجب سلامتی می گوید را برایتان بیان می کنیم. این اطلاعات بر اساس جدیدترین یافته های پزشکان تهیه و تنظیم شده است.

شاید تعجب کنید که چرا پزشک یا دندانپزشک در طی معاینه عمومی، به طور مرتب به زبان بیماران نگاه می کند. پاسخ کاملا واضح است: زبان نشان دهنده سلامتی کلی به روش‌هایی است که ممکن است درک نکنید. بله زبان در واقع اهداف بزرگ تری علاوه بر تشخیص طعم و مزه ها و کمک در لیسیدن و خرد کردن غذاها دارد. این به عنوان یک پنجره برای هر کمبودی است که ممکن است وجود داشته باشد، بعلاوه ممکن است از نظر فیزیکی علائم بیماری های مختلف اصلی را آشکار کند.

پس از لثه، زبان شایع ترین محل بیماری در دهان است. با این حال، یکی از ارگان های نادیده گرفته شده بدن ماست. حتی به طور معمول تمیز کردن آن بسیار نادیده گرفته می شود. در حالی که زبان از لحاظ فنی یک عضو داخلی است، اما در هر موقع از زمان می توانیم آن را داخل آینه ببینیم؛ درست مانند زمانی که به بقیه قسمت های خارجی بدن نگاه می کنیم.
از چیزهایی که زبان ممکن است ناگهان آشکار کند، شگفت‌زده خواهید شد. منتها باید بدانید که چکار باید انجام دهید.

تشخیص یک علامت اولین گام در جهت مقابله با بیماری‌های بی‌شمار و حفظ سلامت مطلوب است. در اینجا 10 نشانه روی زبان وجود دارد که ممکن است مشکلات مختلف سلامتی را نشان دهد.

1- قرمز روشن

زبان شخص سالم معمولاً صورتی رنگ است. هنگامی که زبان قرمز روشن می شود، می تواند نشانه ای از شرایط مختلف، مانند کم خونی، بیماری کاوازاکی و مخملک باشد. زبان قرمز روشن می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین B12 باشد. بدن به ویتامین B12 برای تولید گلبول قرمز نیاز دارد. کمبود آن می تواند خستگی و کم خونی ایجاد کند. یک زبان قرمز روشن که در ابتدا به صورت لکه های قرمز ظاهر می شود، به عنوان یکی از علائم فیزیکی کلیدی در فرد مبتلا به کم خونی شناسایی شد.
بیماری کاوازاکی که عروق خونی در کودکان را احاطه می کند، بیشتر در افراد بالای 5 سال دیده می شود. زبان قرمز توت فرنگی یکی از شایع ترین نشانه های بیماری کاوازاکی است. زبان قرمز توت فرنگی همچنین یک نشانه رایج مخملک است که یک بیماری باکتریایی است که می تواند هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد اما رایج ترین آن در میان کودکان بین 5 تا 12 سال است.

...

ادامه مطلب را با مراجعه به لینک زیر بخوانید:

20 رازی که زبان تان راجب سلامتی تان می گوید!

  • ۹۸/۰۵/۰۸
  • هستی امیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی