روانشناسی

معرفی بیماری های اعصاب و روان و روش صحیح درمان آنها

روانشناسی

معرفی بیماری های اعصاب و روان و روش صحیح درمان آنها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

اغلب کابوس ها قادر به ایجاد خواب عمیقی هستند که موقع بیدار شدن باعث تجربه احساسات شدید می شوند. این ویژگی است که کابوس را با رویاهای معمولی متفاوت می‌سازد. افرادی که مجبور به بیدار شدن در طول یک کابوس هستند به احتمال زیاد جزئیات آن را به یاد می ‌آورند، در حالی که آن ‌هایی که رویاهای عادی دارند، به سختی می ‌توانند جزئیات دقیق آنچه که در رویاهای خود دیده بودند را به یاد بیاورند.

در چه کسانی بیشتر رخ می دهد؟

هم بزرگسالان و هم کودکان ممکن است با کابوس و رویاهای بد مواجه شوند. با این وجود، تخمین زده می ‌شود که کودکان و نوجوانان ممکن است کابوس ‌های مکرر بیش تری داشته باشند و ممکن است این واقعیت را توجیه کند که در این سن، ترس ‌های طبیعی رشد می‌کنند و تخیل کودک بسیار فعال است:

  • 85 درصد افراد بزرگسال اعتراف می‌کنند که حداقل یک کابوس در سال دارند، 8 تا 29 درصد کابوس ماهانه دارند و 2 تا 6 درصد کابوس ها بصورت هفتگی گزارش شده اند
  • بزرگسالان مسن‌ تر در مقایسه با بزرگسالان جوان، 20 تا 50 درصد کم ‌تر دچار کابوس می ‌شوند.
  • کابوس ‌ها در افراد بزرگسال، اغلب خود به خودی هستند، منتها می ‌توانند با عوامل مختلف و اختلالات اساسی همراه باشند

در این مقاله، مشخص کرده ‌ایم که چه چیزی باعث کابوس یا رویاهای بد در بزرگسالان می شود و نیز نشانه ‌ها و درمان‌ های آن را نیز بیان کرده ایم.

علت های کابوس

1- استرس و اضطراب

استرس و اضطراب می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از چیزهای معمولی موقتی که هر روز هنگام کارهای روزمره در مدرسه یا کار با آن ها روبه رو می‌شوید تا اتفاقات مهم مثل از دست دادن یک عضو خانواده، از کار افتادگی، گرفتن طلاق، اختلالات خوردن یا اضطراب. استرس و احساس نگرانی در کل با الگوی خواب ضعیف مرتبط هستند که ممکن است منجر به کابوس شوند. به طور خاص حدود 15 درصد از ورزش‌کاران آلمانی در یک مطالعه به داشتن رویاهای بد پیش از رویداد بزرگ اعتراف کرده ‌اند و بسیاری از آن ‌ها شامل شکست ‌های ورزشی می‌ شوند. بسیاری از دانش آموزان، پیش از فارغ ‌التحصیل شدن از مدرسه، رویاهای بدی را پیش از امتحان تجربه می‌کنند.سطح استرس را با گوش دادن به موسیقی، آواز خواندن با دوستان یا انجام مدیتیشن برای آرام کردن بدن، به حداقل برسانید.

...

برای مطالعه ادامه مطلب به لینک اصلی زیر رجوع نمایید:

علت کابوس های خواب شبانه و روش های ساده درمان در منزل

  • ۹۸/۰۵/۰۹
  • هستی امیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی