روانشناسی

معرفی بیماری های اعصاب و روان و روش صحیح درمان آنها

روانشناسی

معرفی بیماری های اعصاب و روان و روش صحیح درمان آنها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

قرص آنتریک کوتد که با نام آسپرین EC هم شناخته می شود و به طور کلی به آن آسپرین می گویند، یک داروی بسیار پرکاربرد در ایران می باشد. در این مطلب نتایج تحقیقات و تجربیات معتبر از موسسات پزشکی دنیا درباره فواید و کاربردهای این دارو، عوارض آن، داروهایی که ممکن است تداخل ایجاد کنند و نکات مهم دیگری بیان می شود. قرص آنتریک کوتد در واقع یکی از اشکال دارویی است که در آن روی دارو یک پوشش پلاستیکی یا … کشیده می شود تا دارو بعد از ورود به معده کم کم آزاد شده و مانع تحریک معده شود.

اÙ?ترÛ?Ú© Ú©Ù?تد

موارد استفاده

آسپرین برای کاهش تب و تسکین درد ملایم و متوسط از شرایطی مانند درد عضلانی، دندان درد، سرماخوردگی معمولی وسردرد استفاده می شود. همچنین ممکن است برای کاهش درد و تورم در شرایطی مانند آرتریت استفاده شود. آسپرین به عنوان سالیسیلات و داروهای ضد التهاب غیر استروئید شناخته می شود (NSAID). به وسیله مسدود کردن یک ماده طبیعی خاص در بدن برای کاهش درد و تورم عمل می کند.

پزشک ممکن است دریافت دوز کمی از آسپرین را جهت جلوگیری از لخته شدن خون تجویز کند. این کار خطر ابتلا بهسکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می دهد. اگر به تازگی عمل جراحی بر روی شریان های مسدود شده (مانند جراحی بای پس اندآرترکتومی کاروتید و استنت کرونر) انجام داده اید، پزشک ممکن است استفاده از آسپرین را در دوزهای پایین به عنوان رقیق کننده خون برای جلوگیری از لخته شدن خون تجویز کند.

نحوه استفاده از آسپرین EC

  1. این دارو را به صورت خوراکی دریافت کنید. یک لیوان آب کامل با آن بنوشید، مگر اینکه دکتر روش دیگری را به شما بگوید. حداقل 10 دقیقه پس از مصرف این دارو دراز نکشید. اگر ناراحتی معده در هنگام مصرف این دارو رخ می دهد، ممکن است آن را با غذا یا شیر مصرف کنید.
  2. قرص های انتریک کوتد را قورت دهید. این قرص ها را خرد نکنید یا نجوید. این کار ناراحتی معده را افزایش می دهد.
  3. قرص ها یا کپسول هایی که سریع پخش می شوند را خرد نکنید یا نجوید. انجام این کار می تواند تمامی داروها را همزمان آزاد کند و خطر عوارض جانبی را افزایش دهد. همچنین قرصهایی که سریع پخش می شوند را خرد نکنید، مگر اینکه یک خط با شماره داشته باشد و پزشک یا داروساز به شما بگوید که این کار را انجام دهید. تمام یا تکه ای از قرص را را بدون خرد کردن یا جویدن ببلعید.

...

ادامه توضیحات را در لینک اصلی زیر بخوانید:

قرص انتریک کوتد، فواید، عوارض، تداخلات و ...

  • ۹۸/۰۶/۰۳
  • هستی امیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی