روانشناسی

معرفی بیماری های اعصاب و روان و روش صحیح درمان آنها

روانشناسی

معرفی بیماری های اعصاب و روان و روش صحیح درمان آنها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

این مطلب گلچین جدیدترین تحقیقات دانشمندان راجب دمنوش های موثر در تقویت اعصاب است. در حال حاضر (2019) این 9 دمنوش که معرفی می شوند به عنوان موثرترین دمنوش ها (شاید تنها دمنوش هایی که واقعا آرامش بخش هستند) شناخته شده اند. مطالبی که در بسیاری وب سایت های فارسی می بینید کاملا بدون پشتوانه علمی و نظر شخصی نویسندگانشان هستند.

آیا دمنوش واقعا برای اضطراب مفید است؟

در حالی که بسیاری از ما به فنجان دمنوش به عنوان یک تفریح نگاه می کنیم، تحقیقات علمی شواهدی از اثر بخشی آن ها در درمان اضطراب ارائه می دهند. در حالی که درمان قطعی برای اضطراب وجود ندارد، منتها نوشیدن دمنوش های گیاهی به علت خواص آرام بخشی که دارند، علایم مرتبط با استرس مزمن، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهند. فعالیت های آرامش بخش مانند نوشیدن یک فنجان دمنوش، تفکر و انجام تمرینات تنفسی عمیق به خودی خود باعث آرامش می شوند. می خواهید بدانید که چه نوع دمنوش را باید بنوشید؟ خب، آماده باشید تا 9 مورد از بهترین دمنوش های گیاهی برای اضطراب را یاد بگیرید.

1- دمنوش بابونه و اسطوخودوس

وقتی نوبت به دمنوش آرامش‌بخش می‌رسد، بابونه یکی از قدیمی‌ترین آن هاست. ترکیبات این گیاه به همان گیرنده‌های مغزی که داروهای مسکن مثل والیوم به آن ها متصل می شوند، می چسپند. یک بسته دمنوش کیسه ای آن مخلوطی از بابونه، علف لیمو، گل پنیرک آبی و اسطوخودوس هستند که شیرین و معطر است.

2- چای سبز

اگر یک دمنوش وجود داشته باشد که باید به صورت بخشی از روال زندگی روزمره مصرف شود، چای سبز است. دمنوش چای سبز با محتوای آنتی اکسیدان بالا و خواص ضد التهابی طبیعی خود، نوشیدنی شگفت انگیزی برای زندگی سالم است؛ اما آیا می دانستید که برای اضطراب نیز مناسب است؟ این امر به لطف چیزی به نام L-theanine است. تیانین اسید آمینه قدرتمندی است که به خاطر اثر آرامش آن شناخته شده است. در یک مطالعه، علائم اضطراب زمانی که اسید آمینه قبل از آزمایش به شرکت کنندگان داده شد، کاهش یافت؛ بنابراین سعی کنید صبح خود را با یک فنجان چای سبز شروع کنید.

...

ادامه متن را در لینک اصلی زیر بخوانید:

9 تا از بهترین دمنوش ها برای تقویت اعصاب و آرامش کدامند؟

  • ۹۸/۰۶/۰۳
  • هستی امیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی